aankoop nieuwe austral

Plaats reactie

Topic author
candlebe
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2018 17:53
Actief als: particulier

aankoop nieuwe austral

Bericht door candlebe »

Beste,

Wij zijn vandaag langs geweest bij een renault dealer. Heb een test rit gedaan met de iconic esprit alpine model. Dit was ons zeer bevallen.
Wij zouden normaal deze wagen aankopen, maar als ik hier op het forum begin te lezen, zijn er toch wel enkele problemen.
Te veel olie, benzinegeur?? Ik heb wel een beetje schrik gekregen nu.

Zou ik hem nog kopen of niet?
Graag, jullie ongezouten mening.

Thx,

Yves

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



scarface450
Xpert in de dop
Xpert in de dop
Posts in topic: 3
Berichten: 701
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: aankoop nieuwe austral

Bericht door scarface450 »

Mits een waterdicht contract... Bvb 5 jaar garantie oid.
En dan ook op alles hee...
Ik lees ook al ff mee over de "problemen", je wordt er niet blij van idd.
Hadden ze die 4-cilindet van de clio er maar ingelepeld denk ik dan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



signature exclusief
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jul 2017 22:33
Actief als: particulier

Re: aankoop nieuwe austral

Bericht door signature exclusief »

Ik rij de 4 cilinder 1300 austral hierbij geen problemen met benzine geur. En olie verbruik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



SpaceXp626
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 49
Lid geworden op: 29 aug 2023 18:03
Actief als: particulier

Re: aankoop nieuwe austral

Bericht door SpaceXp626 »

Ik vind het wel een zeer aangename wagen.
Ook zuinig. Zelf doe ik +- 960km met 1 tankbeurt.
Alle nodige zaken die je verwacht van een wagen zijn ook aanwezig. Buiten kleine kinderziektes zoals de benzine geur en het hoge toerental rond 50km/u heb ik geen klagen.
De lichte benzine geur is trouwens niet waar te nemen als je auto steeds buiten staat. Ik heb het pas ontdekt toen ik mijn wagen eens had binnen gezet in een garage. Dus storend is het niet maar het zou niet mogen. Het hoge toerental rond 50 moet op te lossen zijn met updates.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



scarface450
Xpert in de dop
Xpert in de dop
Posts in topic: 3
Berichten: 701
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: aankoop nieuwe austral

Bericht door scarface450 »

Is de benzinegeur niet altijd bij de 3 cilinder.?
Is er nog een 4 cilinder btw?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Austral200user
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 sep 2023 12:44
Actief als: particulier

Re: aankoop nieuwe austral

Bericht door Austral200user »

Heb ondertussen 35.000 km met de Austral gereden en enorme spijt van de aanschaf. De combinatie motor/elektro is waardeloos en daarnaast veel kleine storingen. Het afgelopen half jaar meer contact met de garage gehad dan de 10 jaar ervoor (Peugeot 508, 5008 en Ford Focus Wagon).
Daarnaast ervaar ik weinig erkenning/bereidheid van Renault Nederland om de klachten serieus op te pakken.
Wellicht is deze auto na de eerste facelift (ik schat in dat ze er dan alsnog een 4 cilinder inhangen) een goede keuze. Voor nu zou ik zeker kijken naar alternatieven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



signature exclusief
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jul 2017 22:33
Actief als: particulier

Re: aankoop nieuwe austral

Bericht door signature exclusief »

De Austral komt uit Duitsland het betreft een mild hybride met 160 pk een vier cilinder met 1300 cc. Geen enkel probleem met het rijden. Rijdt voortreffelijk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



SpaceXp626
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 49
Lid geworden op: 29 aug 2023 18:03
Actief als: particulier

Re: aankoop nieuwe austral

Bericht door SpaceXp626 »

De Austral wordt in Spanje gemaakt hoor niet Duitsland.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frobeltech
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 65
Lid geworden op: 24 aug 2023 21:00
Actief als: particulier

Re: aankoop nieuwe austral

Bericht door Frobeltech »

Ik ben na 5 maanden en 24.000 km nog steeds laaiend enthousiast over mijn Renault Austral 200 pk full-hybrid Iconic Esprit Alpine.
Geweldige auto, na twee Mazda 6. Stil, comfortabel, lekkere wegligging, 4Control maakt hem stabiel en wendbaar. En een waanzinnig mooi interieur met bloed snelle schermen en systemen. Kortom een aanrader!

En ja, de horror verhalen lees je op het forum en als je het treft ben je niet blij, maar ik kan niet anders zeggen dat ik geen seconde spijt heb. Sterker, ik ga elke dag met een big smile de auto in 😎😀. Heb overigens ook de Harman Kardon set, maakt het feest helemaal compleet.

Ik denk dat er altijd auto’s met problemen zijn, welk merk je ook pakt.

(Heb geen enkele binding met Renault overigens, pas mijn eerste weer na 16 jaar en bij toeval tegen aan gelopen en als een blok gevallen, de mooiste midi SUV en dat zeggen veel mensen die hem gezien hebben….)
Renault Austral Iconic Esprit Alpine e-tech full hybrid 200; 4Control, Harman Kardon

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



SpaceXp626
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 49
Lid geworden op: 29 aug 2023 18:03
Actief als: particulier

Re: aankoop nieuwe austral

Bericht door SpaceXp626 »

Ik vind hem zeker ook heel tof om in te rijden!
Zelf heb ik het pano dak en harman kardon extra op een full hybrid Iconic. Alleen spijt dat ik toen toch niet voor de Alpine ben gegaan, vermits het automatisch centreren tussen de lijnen en automatisch parkeren er bij de vroege Australs Iconic er niet op zat. Terwijl het automatisch parkeren er denk ik nu wel op zit op de Iconic. Aan het automatisch centreren heb ik me wat laten vangen, dit was heel vaag omschreven in de opties toen ik aan het vergelijken was tussen Iconic en Alpine. Lane assist is standaard maar de Alpine kan ook centraal tussen de lijnen blijven. Dus als je dit belangrijk vind moet je voor de Alpine gaan. Ik vind de auto ook zalig om in te zitten en het nieuwe Open R link is echt goed! Ook heerlijk om in stilstand wat Prime of Crunchy roll te kijken. Mis juist nog een netflix app :). En de massage functie top! :)
Nog een tip die ik kan geven: na je gratis paar maanden internet in de wagen kan je makkelijk daarna ofwel een hotspot met je gsm maken of je koopt zoals mezelf een USB 4G stick die een wifi netwerk opstart in je auto met je eigen sim kaart naar keuze. Zo hang je niet vast aan Renault voor je internet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



scarface450
Xpert in de dop
Xpert in de dop
Posts in topic: 3
Berichten: 701
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: aankoop nieuwe austral

Bericht door scarface450 »

Zo zie je maar dat er rijders zijn die erg tevreden zijn 👍
Ikzelf heb ooit een GSIII gehad met een probleem aan de achterwielen-remschijf..... En ik heb een jaar later terug een GSIII gekocht met nog meer opties en rij er nog mee 😎
Op 11 jaar enkel nieuwe injectoren en het reguliere onderhoud, dan hoor je mij ook niet klagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 290
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: aankoop nieuwe austral

Bericht door Marcello »

Ik rij de Austral nu precies een jaar, nog geen dag problemen gehad. Het s een hele goede wagen. Maar zoals bij elk nieuw product komt het met kinderziektes. Staat nu bij de garage voor zijn wel verdiende eerste onderhoudsbeurt. Zou hem morgen zo weer kopen.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PedroN
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 623
Lid geworden op: 13 apr 2019 07:37
Actief als: particulier

Re: aankoop nieuwe austral

Bericht door PedroN »

SpaceXp626 schreef: 05 apr 2024 06:49 ..
Nog een tip die ik kan geven: na je gratis paar maanden internet in de wagen kan je makkelijk daarna ofwel een hotspot met je gsm maken of je koopt zoals mezelf een USB 4G stick die een wifi netwerk opstart in je auto met je eigen sim kaart naar keuze. ...
Heb je enig idee wat het data gebruik gemiddeld is voor de verbindingen? Ik heb zelf een max 15GB telefoonverbinding per maand dus ik DENK dat dat wel voldoende zal zijn want op m'n telefoon gebruik ik niet zo heel veel data omdat ik veel op de Wifi zit.
Heb je enig idee wat een simkaartje voor data per maand kost en welke limieten dan afdoende zijn (snelheid en datalimiet)
Renault Captur Techno E-Tech hybrid 145 (4-2024)
Noir Etoile
Packs: Full screen, Advanced driving assist, City Premium en draadloze oplader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 290
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: aankoop nieuwe austral

Bericht door Marcello »

hij gebruikt nauwelijks data, je gratis abonnement die je bij de wagen krijgt, laten aflopen en daarna via de hotspot van je telefoon, werkt perfect.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frobeltech
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 65
Lid geworden op: 24 aug 2023 21:00
Actief als: particulier

Re: aankoop nieuwe austral

Bericht door Frobeltech »

[/quote]
Heb je enig idee wat het data gebruik gemiddeld is voor de verbindingen? Ik heb zelf een max 15GB telefoonverbinding per maand dus ik DENK dat dat wel voldoende zal zijn want op m'n telefoon gebruik ik niet zo heel veel data omdat ik veel op de Wifi zit.
Heb je enig idee wat een simkaartje voor data per maand kost en welke limieten dan afdoende zijn (snelheid en datalimiet)
[/quote]

Ik heb zelf wel de Orange verbinding aangeschaft, 2 gig per maand en die gebruik ik met intensief Spotify gebruik op lange ritten (~1,5 uur per dag) niet helemaal (tenzij ik Spotify op de hoogste kwaliteit heb staan). Vind het wel gemakkelijk dat ik niet via de hotspot ga maar dat de auto zelf verbinding heeft voor de apps.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine e-tech full hybrid 200; 4Control, Harman Kardon

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



SpaceXp626
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 49
Lid geworden op: 29 aug 2023 18:03
Actief als: particulier

Re: aankoop nieuwe austral

Bericht door SpaceXp626 »

de makkelijkheid zoals Frobeltech omschrijft heb ik opgelost met een USB 4G stick die constant ingeplugd blijft. Ik heb deze op een 12V stekker aangesloten die ik bijgeplaatst heb in de buurt van de achterkant van de zekeringskast in de wagen. Dus uit het zicht. Als de auto start dan start de USB stick mee op en na enkele seconden heb je een wifi verbinding. Ook geen gedoe met een hotspot te openen op je gsm dus. Mijn data kaartje komt van Telenet. Ik had een gratis data kaartje bij mijn thuis abonnement waar die data dan wordt afgetrokken. Mobile Vikings heeft ook data kaartjes van 8GB voor 15 euro (die gaat over Belgische data dan), voor Nederland weet ik niet :).
Op zich gebruikt muziek e.d. nietveel data. Maar ik kijk al eens een serie of youtube via de browser als ik sta te wachten ergens en dan gaat de data wel sneller vooruit. Hangt dus allemaal beetje af van wat je er mee doet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lsluysve
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 okt 2023 10:43
Actief als: particulier

Re: aankoop nieuwe austral

Bericht door lsluysve »

Als je alles leest, wat ik (e.a.) meemaak, zou ik hem nu niet (meer) kopen. Maar probleem is, het is een ongelofelijk fijne auto (als hij rijdt) met ongekend rij- en reiscomfort (vooral ook snelweg) en ook wel mooie innovatieve techniek en luxe. Vind je dat belangrijk, ben je niet 100% van je auto afhankelijk en kun je goed relativeren, dan wellicht 'ja'. Anders 'bij twijfel niet oversteken' Maar dat is mijn mening. En met veel auto's / automerken is tegenwoordig vaak wat; zeker in het begin. Uitzonderingen wellicht Honda, Lexus of Subaru maar die hebben ook zo hun (andere) beperkingen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcel.G.
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 mar 2024 20:31
Actief als: particulier

Re: aankoop nieuwe austral

Bericht door Marcel.G. »

IK kan alleen maar zeggen , NIET KOPEN !!!!
Als je een auto wilt die binnen de bebouwde kom ( als je netjes 50-55 rijd ) bromt als een traktor, die daarbij veel te hoog in de toeren blijft en met een bijbehorend verbruik van 1:5 rijd dan ben je bij de Austral aan het juiste adres.
Ik heb hier nog niet veel over gehoord, maar als ik 55 rijd en ik kijk op mijn verbruik geeft deze 22L/100km !!!
Het enige moment wanneer ik tevreden ben met de auto is als deze EV rijd. Zodra de motor bijspringt is de pret over. Ook het schakelen is beneden pijl.
Als je veel rond de 80km rijd, heb je veel minder last van brom, verbruik en hoge toeren.
Als je de motor van de auto buiten beschouwing laat, heb je een mooie en fijne auto.
Dus denk er nog maar eens goed over na.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 290
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: aankoop nieuwe austral

Bericht door Marcello »

Zo hè, overdrijven is ook een vak, ik rij hem nu een jaar en ben super tevreden. Zoals elke nieuwe wagen komen die met kinderziektes die gaande weg worden opgelost. De wagen zit vol geweldige snufjes en ondersteuning. Zit heerlijk en rijdt heerlijk. Ja tussen de 50 en de 70 kan het beter. Maar dit gaat worden opgelost met nieuwe software.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frobeltech
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 65
Lid geworden op: 24 aug 2023 21:00
Actief als: particulier

Re: aankoop nieuwe austral

Bericht door Frobeltech »

helemaal mee eens! Ook ik vind de brom rond de 50 irritant, maar dat is iets dat opgelost kan worden met een betere programmering van de controle eenheid, en ik verwacht dat dit ook gaat gebeuren. Tuurlijk is ie stiller als hij op EV rijdt, maar dan moet je een EV kopen? Geen hybrid. En de brom is vervelend OMDAT de auto zo vreselijk stil en comfortabel is……
Probleem is dat op een forum als dit de probleem gevallen duidelijk present zijn, logisch, daarom melden mensen zich omdat ze ervaringen willen delen, niets mis mee. Als je in het ziekenhuis rondloopt zie je ook alleen maar zieke mensen :).

Ik zou hem zo weer doen, alleen denk ik dat mijn volgende een EV wordt, ik merk dat ik dat de volgende stap vindt in comfort (de Austral is mijn eerste hybrid).

Mijn vorige was een Mazda 6 met 165 pk benzine en automaat, geweldige reis auto, maar die had de verveldende gewoonte om de hele tijd terug te schakelen, ook op de snelweg als je op adaptive cruise control reed, zeer onrustig qua geluid. Dat heeft de Austral niet. Kortom, mijn ervaring is dat elke auto wel wat heeft.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine e-tech full hybrid 200; 4Control, Harman Kardon

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lsluysve
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 okt 2023 10:43
Actief als: particulier

Re: aankoop nieuwe austral

Bericht door lsluysve »

@Frobeltech en @Marcello: Ik sluit me wel bij jullie aan, ondanks mijn slechte ervaringen en gematigd neg. koopadvie (denk dat ik daar wel een beetje recht op heb met alle misére). Alleen: we roepen nu al ruim een jaar dat we op de software update wachten, die is er nog steeds niet, althans niet één die dit oplost. Schijnbaar worstelt Renault hier toch serieus mee

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 290
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: aankoop nieuwe austral

Bericht door Marcello »

Mijn wagen gaat de 18e voor de update en vervangen van de boegies, wellicht brengt dat meer helderheid en verbetering met zich mee.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Petermansie
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 nov 2023 08:38
Actief als: particulier

Re: aankoop nieuwe austral

Bericht door Petermansie »

Beste Yves,

Wacht even tot de Scenic E-Tech er is en maak daar eens een proefrit mee. Heb je in ieder geval al het gezeur rondom de hybride aandrijflijn getackeld.
Succes bij jullie beslissing en houd ons op de hoogte
Austral Hybrid 200 Iconic Esprit Alpine Iron Blue full options
met voor de zomer Borbet BY Titan polished matt.
Hyundai Tucson N-Line Sky Plug-In Hybrid, darknight pearl full options
https://www.brock.de/felgen/hyundai-tucson-5/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcel.G.
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 mar 2024 20:31
Actief als: particulier

Re: aankoop nieuwe austral

Bericht door Marcel.G. »

Voor alle dromers die nog een actie of update verwachten omtrent de bekende brom en de hoge toeren/verbruik rond de 50 km kan ik melden dat Renault vind dat dit “gewoon” zo hoort en dat er geen actie of update komt voor boven genoemde klachten. Vanmiddag gebeld door Renault nadat ik een officiële klacht had ingediend ( dus niet door de dealer, want die heeft er ook al 2 keer nagekeken ). De boodschap was duidelijk. De klachten zijn volgens Renault normaal en horen bij de Renault Austral.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Kb87
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 mar 2024 00:30
Actief als: particulier

Re: aankoop nieuwe austral

Bericht door Kb87 »

Nieuwe Renault Austral aangekocht, bij levering was er schade aan het stuur, bij een nieuwe wagen van bijna 50k verwacht je dit niet. Renault weigert het stuur te vervangen omdat dit cosmetische schade betreft. Auto moet 1 dag binnen om te kijken wat ze dan eventueel wel kunnen doen. Voor de rest rijdt deze wagen goed, geen tikkende geluiden, adas systemen werken naar behoren, geen benzine geur. Dit tot op heden want de wagen heeft slechts een 500km op te teller.
Renault austral e-tech full hybrid iconic esprit Alpine 04/2024

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Kb87
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 mar 2024 00:30
Actief als: particulier

Re: aankoop nieuwe austral

Bericht door Kb87 »

Eerste week met de Renault Austral zit er op, had niets aan te merken. Nu reeds 1000km op de teller waarvan 800km autostrade. Deze ochtend ineens alarm bandenspanning, even bij de Renault dealer geweest vermits ik dacht dat ik een platte band had maar niets zag, hierbij bleek echter dat elke band 3 bar had ipv 2,5 bar. Nu maakt de auto ook ineens een gezoem in EV modus wat voordien niet was, heeft nog iemand dit? Heb ondertussen ook na het bezoek aan de dealer sludge onder de oliedop gevonden. Ik dacht, ik kijk dit ook ineens even na vermits veel mensen dit probleem hebben. Ik heb ook gemerkt dat de auto een pieptoon geeft onder de motorkap wanneer deze uit staat en zonder dat de sleutel in de buurt is.

Toegevoegd in 6 minuten 41 secondes:
Ter extra info, ik rijd altijd in eco of comfort. Huidig verbruik is momenteel 4,6l/100km. Ook nog een verschilletje dat ik heb opgemerkt deze ochtend na het bezoek aan de dealer ivm de bandenspanning is dat de motor nu 22l/100km verbruikt ipv 18,..l/100km als deze de batterij oplaad. Ik let hier namelijk altijd op vermits ik sinds enkele jaren rij op verbruik en niet op toerenteller. Als je 35000km per jaar rijdt is elke liter uitgespaard mooi meegenomen 🙂.
Renault austral e-tech full hybrid iconic esprit Alpine 04/2024

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Robin_Timothy
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 dec 2023 09:00
Actief als: particulier

Re: aankoop nieuwe austral

Bericht door Robin_Timothy »

Ik rij nu bijna een jaar in een Techno met veel plezier. Met een kleine 2 weken gaan we voor de Iconic Esprit Alpine. Met gemak haal ik 800 a 900 kilometer op een tank (toegegeven dat het veel snelweg is). Ik heb verder geen klachten of storingen gehad. Ook het Open-R systeem vind ik fijn werken, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Renault Austral E-tech 200 Full Hybrid, Pack Solid | Austral Iconic Esprit Alpine Gris Schiste Satin / Noir Étoilé

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Kb87
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 mar 2024 00:30
Actief als: particulier

Re: aankoop nieuwe austral

Bericht door Kb87 »

Ik heb mijn Renault austral na het dealerbezoek deze ochtend voor de eerste maal volledig vol getankt. Bij mij duid deze aan dat ik 1190km zou kunnen rijden. Als ik de 70km naar het werk rijd, rijdt de wagen tussen de 30 en 35km in EV modus wat ik wel behoorlijk vind. Mijn vorige wagen, een Peugeot 508 met een benzine 1,6 4cilinder turbo was echter wel zuiniger op de autostrade maar had natuurlijk niet het voordeel van de elektrische range vermits deze enkel een verbrandingsmotor had. Bij deze wagen reed ik ook 1100km met een volle tank.

Toegevoegd in 21 minuten 48 secondes:
Screenshot_2024-05-03-19-57-50-04_1fbbe6b9382384fe8f1aa8d4448e082d.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault austral e-tech full hybrid iconic esprit Alpine 04/2024

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



SpaceXp626
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 49
Lid geworden op: 29 aug 2023 18:03
Actief als: particulier

Re: aankoop nieuwe austral

Bericht door SpaceXp626 »

heeft een 508 geen 60 liter tank tegenover de austral 50 liter?

edit: ff gaan opzoeken en de 508 is 62 liter en de Austral 55 liter.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Kb87
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 mar 2024 00:30
Actief als: particulier

Re: aankoop nieuwe austral

Bericht door Kb87 »

Dat klopt, deze had een iets grotere tank. Het gemiddelde verbruik was 6l/100km bij deze wagen.
Renault austral e-tech full hybrid iconic esprit Alpine 04/2024

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frobeltech
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 65
Lid geworden op: 24 aug 2023 21:00
Actief als: particulier

Re: aankoop nieuwe austral

Bericht door Frobeltech »

Kb87 schreef: 03 mei 2024 20:02 Ik heb mijn Renault austral na het dealerbezoek deze ochtend voor de eerste maal volledig vol getankt. Bij mij duid deze aan dat ik 1190km zou kunnen rijden. Als ik de 70km naar het werk rijd, rijdt de wagen tussen de 30 en 35km in EV modus wat ik wel behoorlijk vind. Mijn vorige wagen, een Peugeot 508 met een benzine 1,6 4cilinder turbo was echter wel zuiniger op de autostrade maar had natuurlijk niet het voordeel van de elektrische range vermits deze enkel een verbrandingsmotor had. Bij deze wagen reed ik ook 1100km met een volle tank.

Toegevoegd in 21 minuten 48 secondes:
Screenshot_2024-05-03-19-57-50-04_1fbbe6b9382384fe8f1aa8d4448e082d.jpg
Lijkt me vrij logisch dat een 508 zuiniger is op de snelweg dan de Austral….. dat heet aërodynamica… de hoge SUV uitvoeringen zijn uiteraard helemaal niet gunstig voor het verbruik, iets vergelijkbaars is ook duidelijk zichtbaar bij EV’s waar een SUV met dezelfde accu/motor minder ver komt dan een sedan.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine e-tech full hybrid 200; 4Control, Harman Kardon

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Kb87
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 mar 2024 00:30
Actief als: particulier

Re: aankoop nieuwe austral

Bericht door Kb87 »

Dat klopt inderdaad Frobeltech. :)
Renault austral e-tech full hybrid iconic esprit Alpine 04/2024

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Nieuwe Austral reeds terugroepactie
    door BiancaV1989 » » in Austral
    22 Reacties
    2670 Weergaves
    Laatste bericht door Kb87
  • Benzinegeur Austral
    door TomD » » in Austral
    83 Reacties
    8011 Weergaves
    Laatste bericht door Pepone
  • Terugroep actie Austral via app
    door michielsanders » » in Austral
    31 Reacties
    4395 Weergaves
    Laatste bericht door Austral200user
  • Twijfel aanschaf Austral
    door Dekwoje » » in Austral
    9 Reacties
    1273 Weergaves
    Laatste bericht door Frobeltech
  • Met Austral boven de 130 km/uur rijden
    door lsluysve » » in Austral
    7 Reacties
    1994 Weergaves
    Laatste bericht door Marcello
  • Winterbanden Austral Iconic
    door Frobeltech » » in Austral
    7 Reacties
    1076 Weergaves
    Laatste bericht door Frobeltech
  • Trekhaak voor Austral
    door coolNL » » in Austral
    13 Reacties
    2381 Weergaves
    Laatste bericht door Mohvstral